Forum Index

Register
FAQSearchMemberlistUsergroupsProfileLog in to check your private messagesLog in

BIENVENUE 
BIENVENUE A TOUS SUR LE VRAI FORUM DU CIRCUIT ROUTIER ELECTRIQUE...FOLM...la PLANET ou on échange et on partage plein d'infos !!!
Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus
Goto page: <  1, 2

Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> LES SALONS DE FOLM -> SCRATCH BUILDING
Previous topic :: Next topic  
Author Message
Lemans59

Moyenne de points: 0
Point(s): 2,859

PostPosted: Tue 1 Dec 2009, 05:27 pm    Post subject: Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus Reply with quote

Superbe! Du 1/24 à la sauce allemande. Tout ce que j'aime! Okay

Astonmaniaque
Vive le plaisir de conduire, vive Caterham!
Back to top
Publicité

PostPosted: Tue 1 Dec 2009, 05:27 pm    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Chope Man

Point(s): 53,159

PostPosted: Tue 1 Dec 2009, 06:39 pm    Post subject: Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus Reply with quote

Splendid car !

- Là il lui explique qu'il fait plutôt froid à Paris aujourd'hui...

Grosbig wrote:

moi j'dis aussi que les deux zozos de Montreuil doivent préparer de la poutre histoire de montrer de quoi ils sont capables ....

Nous, tu sais, on monte plus rien, on veut plus voir personne... Et puis on a rien à démontrer, tout ce qu'on fait c'est des jouets et de toutes façons on sait pas mieux faire alors... Et puis on va bientôt tout arrêter pour devenir purement contemplatifs.

Bon, on va bien terminer 2-3 bricoles et commencer 1 ou 2 machins, mais c'est tout.

Sinon, puisqu'on parle des réalisations allemandes, je n'y connais rien en chassis modernes de chez eux mais si quelqu'un comme Attila ou Nicolaslot veut bien me tuyauter sur quels chassis Schöler il faut et où trouver les moteurs, jantes etc. ça m'aiderait bien.

Pour un couple de Cheetah au 1/24 de chez Pit Schwaar, voyez...

- Genre un coupé et un Roadster Cro-Sal. Hop, c'est lâché ...

Le coupé est sur base Strombecker, plus large que le roadster qui m'évoque davantage une base Cox.

-----------
Cette fois ci, c'est officiel!
- On arrête le Slot
Back to top
bosmeck
Guest

PostPosted: Tue 1 Dec 2009, 06:54 pm    Post subject: Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus Reply with quote

"moi j'dis aussi que les deux zozos de Montreuil doivent préparer de la poutre histoire de montrer de quoi ils sont capables ...."

What's he trying to say here Chope Man? I saw the word "suckers"
Back to top
Chope Man

PostPosted: Tue 1 Dec 2009, 07:13 pm    Post subject: Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus Reply with quote

Grosbig says " As for me, I also consider that the 2 crazy guys in Montreuil are more likely about to prepare something great, just to show what they are able to do".

"Poutre" is a very special way to qualify something great, but this wording is among Grobig's inventions. Let's imagine a physiologic reaction for a man when he admires a beautiful girl ...

Now, why does he make a reference to 2 crazy or funny (zozos) guys from Montreuil ? I live there, in Montreuil, close to Paris, and my character here (we all play a role) is schizophrenic. One says something ...

- The other comments...

Got it ?

Now, I feel that lot of people here consider that there should be a kind of competition between Jairus, You and I.

I totally disagree with this and rather consider that there should be an emulation that make everyone enhance its own technique. By saying that, I'm thinking of everyone, not only the three of us...

- En gros, il lui dit que la bourse de Circuit Routiers était une excellente occasion de voir plein de choses sympa et de rencontrer des amis...

Tu parles vachement bien le Jean-Claude Van Damme dis-donc...

-I'm fluent ...

-----------
- On arrête le Slot
Back to top
Lemans59

Point(s): 2,859

PostPosted: Tue 1 Dec 2009, 07:35 pm    Post subject: Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus Reply with quote

Pour Chopeman:
Tu peux trouver du chassis 1/24 moderne aux adresses suivantes:
- FREEZSLOT à Bruxelles (Plafit, Schöler ou bientôt Momo) : www.freezslot.be - Ces matériels ne sont pas sur son site mais tu peux commander par téléphone. Je vois Willy régulièrement sur les courses LMS24 donc s'il y a un quelconque problème je peux "t'importer" le matos.
- JENS SCALE RACING: scaleracing.de
- SLOTRACING WERK: slotracing-werk.de

Dommage que Phoenix arrête ses activités... Heureusement que je lui ai soustiré une DB4 GTZ à temps!

Si tu as besoin d'autres infos, n'hésites surtout pas

- tu avais promis d'arrêter le jus de malt et voilà que tu deal avec un autre amateur ! TSSSSSS! Cool

Astonmaniaque
Vive le plaisir de conduire, vive Caterham!
Back to top
Grosbig

Point(s): 9,492

PostPosted: Tue 1 Dec 2009, 09:07 pm    Post subject: Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus Reply with quote

bosmeck wrote:
"moi j'dis aussi que les deux zozos de Montreuil doivent préparer de la poutre histoire de montrer de quoi ils sont capables ...."

What's he trying to say here Chope Man? I saw the word "suckers"

Dear Bosmeck, regrettably the electronic translators make anything and far from me the idea to use the term which you have just evoked. I am really saddened and I hope that you will not hold against me there because I shall be saddened that my comments are badly interpreted because deformed by a weak machine....
I send you my best regards and my admiration for the magnificent work which you make on your slotcars .And I think that Jean Michel perfectly translated my true comments......Sorry again .....best regards .

ben merde alors ....si les traducteurs se mettent à dire n'importe quoi on est mal .......
l avache quel quiproquo ...... Shocked Embarassed

" tu te rends compte de la détresse de ces gens là ???...mon dieu .....c'est épouvantable"
GP Lèguevin 2014
Back to top
Visit poster’s website
bosmeck
Guest

PostPosted: Tue 1 Dec 2009, 09:16 pm    Post subject: Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus Reply with quote

Chope Man wrote:
Grosbig says " As for me, I also consider that the 2 crazy guys in Montreuil are more likely about to prepare something great, just to show what they are able to do".

"Poutre" is a very special way to qualify something great, but this wording is among Grobig's inventions. Let's imagine a physiologic reaction for a man when he admires a beautiful girl ...

Now, why does he make a reference to 2 crazy or funny (zozos) guys from Montreuil ? I live there, in Montreuil, close to Paris, and my character here (we all play a role) is schizophrenic. One says something ...

- The other comments...

Got it ?

Now, I feel that lot of people here consider that there should be a kind of competition between Jairus, You and I.

I totally disagree with this and rather consider that there should be an emulation that make everyone enhance its own technique. By saying that, I'm thinking of everyone, not only the three of us...

- En gros, il lui dit que la bourse de Circuit Routiers était une excellente occasion de voir plein de choses sympa et de rencontrer des amis...

Tu parles vachement bien le Jean-Claude Van Damme dis-donc...

-I'm fluent ...

Okay - I get it Okay

I'm with you on the "competition" deal. The only way to learn is to see what others show and tell. Most of what I know has been by "trial and error" and I've lost a lot time because of this. I wish more people will share so I can pick up more techniques. I've learned a lot from Jairus and yourself.
Back to top
Chope Man

PostPosted: Tue 1 Dec 2009, 10:06 pm    Post subject: Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus Reply with quote

Chris, my friend, I also learnt a lot from you. I remind you explaining me the way you treat in black the seals of transparent parts. Same as for varnishing or for painting the inside of the body in flat black.

By the way, the first time I saw a splendid Cox Lotus, it was one of yours that you sent on ebay. It was a green one, not red ... I have to mention it

At that time I didn't even new that Cox made slot cars... I was a Scalextric collector.

This gave me the desire to enter in the 1/24 world.

- Là il lui demande s'il est marié ...

-----------
- On arrête le Slot
Back to top
Djipegue
NEW 24 H FOLM

Localisation: 41° 54′ 11″ Nord, 12° 27′ 16″ Est, a coté du mec en blanc
Point(s): 52,016

PostPosted: Tue 1 Dec 2009, 10:10 pm    Post subject: Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus Reply with quote

Chope Man wrote:
Bla, bla bla..

- Là il lui demande s'il est marié ...

Oui ! on a même senti une légère érection ....

Se tenir droit... Vivre libre... Aimer la vie... Continuer à jouer...
Back to top
Chope Man

PostPosted: Tue 1 Dec 2009, 10:19 pm    Post subject: Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus Reply with quote

Z'êtes cons les mecs ... Mr Green

- Et alors, pas toi peut-être ?

Méééhhheeeuuuuuuh !

-----------
- On arrête le Slot
Back to top
Djipegue
NEW 24 H FOLM

Localisation: 41° 54′ 11″ Nord, 12° 27′ 16″ Est, a coté du mec en blanc
Point(s): 52,016

PostPosted: Tue 1 Dec 2009, 10:27 pm    Post subject: Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus Reply with quote

Chope Man wrote:
Z'êtes cons les mecs ... Mr Green

- Et alors, pas toi peut-être ?

Méééhhheeeuuuuuuh !

Et j'suis tout seul moi ! J'suis pas con j'suis gland (demande à Chris)

Djipegue Gland pal'mi les Glands (j'aimel'ai voi'l la t'laduction Mr Green )

Se tenir droit... Vivre libre... Aimer la vie... Continuer à jouer...
Back to top
Chris

Point(s): 16,919

PostPosted: Wed 2 Dec 2009, 05:28 pm    Post subject: Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus Reply with quote

Djipegue wrote:
J'suis pas con j'suis gland (demande à Chris)

la courtoisie me soufflait de rester discret sur ce sujet mais si tu insistes.... Mr Green
Back to top
Visit poster’s website
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 01:45 am    Post subject: Beautiful Porsche 917 LH LeMans Martini by Jairus

Back to top
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> LES SALONS DE FOLM -> SCRATCH BUILDING All times are GMT + 2 Hours
Goto page: <  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

FORUMAUTOPLUS

Index | Administration Panel | Create a forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation