Forum Index

Register
FAQSearchMemberlistUsergroupsProfileLog in to check your private messagesLog in

BIENVENUE 
BIENVENUE A TOUS SUR LE VRAI FORUM DU CIRCUIT ROUTIER ELECTRIQUE...FOLM...la PLANET ou on échange et on partage plein d'infos !!!
when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks!
Goto page: 1, 2  >

Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> LES SALONS DE FOLM -> SCRATCH BUILDING
Previous topic :: Next topic  
Author Message
bosmeck
Guest

PostPosted: Mon 7 Dec 2009, 05:16 pm    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

They come in real handy. Smile

Ils viennent en temps réel très pratique

I thought I would share some tips with you all.

Je pensais que je voudrais partager quelques conseils avec vous tous.

Chopsticks are great because you can use these for painting slot cars with inserts - Get a chopstick and turn the stick to the fat end and recess the wood/plastic end to be able fit the end part of a screw. Of course, get a screw that fits the insert of your slot car. Get some super glue and glue it into place. Gets some thin tape and tape up the top part around the screw put leave some thread exposed. (check pictures below) Taping the will be your insurance if the screw comes lose for what ever reason. Once all this is done you will have complete movementt to paint in any direction without feeling paranoid of the car coming off.

Baguettes sont grands parce que vous pouvez les utiliser pour les voitures de la peinture sous avec inserts - Obtenez une baguette et tourner le bâton à la fin de graisse et de la niche du bois / fin en plastique pour pouvoir s'adapter à la partie d'extrémité d'une vis. Bien sûr, recevoir une vis qui convient à l'insert de votre voiture à sous. Get some super glue et de la colle en place. Obtient un peu de ruban mince et bandes jusqu'à la partie supérieure autour de la vis mis laisser quelques fils exposés. (cochez images ci-dessous) Taping le sera votre assurance si la vis se perdre à ce que jamais la raison. Une fois que tout cela est fait, vous aurez movementt complète pour peindre dans n'importe quelle direction sans sentiment paranoïaque de la voiture ne se détache.

5 minute quick cure epoxy - This glue is really good for doing test fitting. The main reason I use this glue is because if you make a mistake and have to strip down the car down then it will be real easy. The glue will not hardern for 24 hours and even then with care you can take it off. The glue is strong but drys like a rubber. If for some reson you get it on your car body you can simply wipe it off. Even if it harderns you peel it off the body. It drys clear and it pretty good for clear parts. Good stuff!

5 minutes époxy guérison rapide - Cette colle est vraiment bon pour faire des montage d'essai. La principale raison-je utiliser cette colle est parce que si vous faites une erreur et avoir à démonter la voiture en bas alors ce sera vraiment facile. La colle ne sera pas Hardern pendant 24 heures et, même alors, avec précaution, vous pouvez l'enlever. La colle est forte, mais Drys comme un caoutchouc. Si, pour une reson vous l'obtenez sur votre corps voiture, vous pouvez simplement l'essuyer. Même si elle harderns vous décollez le corps. Il Drys clair et il assez bon pour les pièces claires. Good stuff!

Photography hand blower. This is great for getting dust of your car and water. When you wash your car body for painting I use this blower to get the water off the car. I don't like to leave a body to dry with water on it because of the calcium in the water. Blow as much water off with this and then leave it to dry. This will help with your painting and quicken the progress.

Photographie main soufflante. C'est très bien pour obtenir de la poussière de votre voiture et l'eau. Lorsque vous lavez votre carrosserie pour la peinture je utiliser ce ventilateur pour obtenir de l'eau au large de la voiture. Je n'aime pas à laisser un corps à sec avec de l'eau sur ce à cause du calcium dans l'eau. Blow autant d'eau au large avec cela et puis laisser sécher. Cela contribuera à votre peinture et accélérer le progrès.

Well I hope this helps somebody Smile

Well I hope this helps quelqu'un

Back to top
Publicité

PostPosted: Mon 7 Dec 2009, 05:16 pm    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
siffert
NEW 24 H FOLM

Moyenne de points: 0
Point(s): 27,401

PostPosted: Mon 7 Dec 2009, 05:20 pm    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

Quelle merveille cette traduction automatique ! Mr Green

Automatic translate is very funny ....

Vive l'occitanie libre !
Back to top
bosmeck
Guest

PostPosted: Mon 7 Dec 2009, 05:24 pm    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

siffert wrote:

It's all I have brother - God knows what I'm saying here
Back to top
siffert
NEW 24 H FOLM

PostPosted: Mon 7 Dec 2009, 05:26 pm    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

We have also JM as funny translateur .... God , it's not sure , God is the boss of PSK ! Mr Green

Vive l'occitanie libre !
Back to top
Chris

Point(s): 16,919

PostPosted: Mon 7 Dec 2009, 07:10 pm    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

siffert wrote:
We have also JM as funny translateur .... God , it's not sure , God is the boss of PSK ! Mr Green

call me "Vibrator God" please
Back to top
siffert
NEW 24 H FOLM

PostPosted: Tue 8 Dec 2009, 10:57 am    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

Why ? You're the boss of PSK ? ... Mr Green

Vive l'occitanie libre !
Back to top
Chris

PostPosted: Tue 8 Dec 2009, 11:08 am    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

yes I am. you are?... Mr Green
Back to top
siffert
NEW 24 H FOLM

PostPosted: Tue 8 Dec 2009, 11:10 am    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

Big moustach ? ... Mr Green

Vive l'occitanie libre !
Back to top
Chris

PostPosted: Tue 8 Dec 2009, 11:12 am    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

just razed zis morning, bad luck, try again later Mr Green
Back to top
siffert
NEW 24 H FOLM

PostPosted: Tue 8 Dec 2009, 11:15 am    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

Can I try other thing ? .....

Vive l'occitanie libre !
Back to top
Chris

PostPosted: Tue 8 Dec 2009, 11:30 am    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

euh...

wot dou u mine?
Back to top
Chope Man

Point(s): 53,159

PostPosted: Tue 8 Dec 2009, 11:33 am    Post subject: Re: when you go the chinese restaurant, keep those chopstick Reply with quote

bosmeck wrote:

Photography hand blower. This is great for getting dust of your car and water. When you wash your car body for painting I use this blower to get the water off the car. I don't like to leave a body to dry with water on it because of the calcium in the water. Blow as much water off with this and then leave it to dry. This will help with your painting and quicken the progress.

Photographie main soufflante. C'est très bien pour obtenir de la poussière de votre voiture et l'eau. Lorsque vous lavez votre carrosserie pour la peinture je utiliser ce ventilateur pour obtenir de l'eau au large de la voiture. Je n'aime pas à laisser un corps à sec avec de l'eau sur ce à cause du calcium dans l'eau. Blow autant d'eau au large avec cela et puis laisser sécher. Cela contribuera à votre peinture et accélérer le progrès.

I'm with you brother ...

- Il dit qu'ils sortent ensemble ...

But it must take long !

- Là il lui dit qu'il devrait prendre quelque chose de long ...

As for myself I use the air compressor and the airbrush...

- Là il explique qu'il a l'air con et pressé et puis y'a un mot que je comprends pas... En tout cas il boit !

-----------
Cette fois ci, c'est officiel!
- On arrête le Slot
Back to top
Nicolaslot

Point(s): 65,873

PostPosted: Tue 8 Dec 2009, 11:36 am    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

siffert wrote:
Big moustach ? ... Mr Green

If you go to the turquish bath, you risque... you risque énormément !!!

Back to top
Foulagom

Point(s): 18,816

PostPosted: Tue 8 Dec 2009, 11:41 am    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

bosmeck wrote:
siffert wrote:

It's all I have brother - God knows what I'm saying here

bosmeck wrote:
They come in real handy. Smile

Ils viennent en temps réel très pratique

I thought I would share some tips with you all.

Je pensais que je voudrais partager quelques conseils avec vous tous.

Chopsticks are great because you can use these for painting slot cars with inserts - Get a chopstick and turn the stick to the fat end and recess the wood/plastic end to be able fit the end part of a screw. Of course, get a screw that fits the insert of your slot car. Get some super glue and glue it into place. Gets some thin tape and tape up the top part around the screw put leave some thread exposed. (check pictures below) Taping the will be your insurance if the screw comes lose for what ever reason. Once all this is done you will have complete movementt to paint in any direction without feeling paranoid of the car coming off.

Baguettes sont grands parce que vous pouvez les utiliser pour les voitures de la peinture sous avec inserts - Obtenez une baguette et tourner le bâton à la fin de graisse et de la niche du bois / fin en plastique pour pouvoir s'adapter à la partie d'extrémité d'une vis. Bien sûr, recevoir une vis qui convient à l'insert de votre voiture à sous. Get some super glue et de la colle en place. Obtient un peu de ruban mince et bandes jusqu'à la partie supérieure autour de la vis mis laisser quelques fils exposés. (cochez images ci-dessous) Taping le sera votre assurance si la vis se perdre à ce que jamais la raison. Une fois que tout cela est fait, vous aurez movementt complète pour peindre dans n'importe quelle direction sans sentiment paranoïaque de la voiture ne se détache.

5 minute quick cure epoxy - This glue is really good for doing test fitting. The main reason I use this glue is because if you make a mistake and have to strip down the car down then it will be real easy. The glue will not hardern for 24 hours and even then with care you can take it off. The glue is strong but drys like a rubber. If for some reson you get it on your car body you can simply wipe it off. Even if it harderns you peel it off the body. It drys clear and it pretty good for clear parts. Good stuff!

5 minutes époxy guérison rapide - Cette colle est vraiment bon pour faire des montage d'essai. La principale raison-je utiliser cette colle est parce que si vous faites une erreur et avoir à démonter la voiture en bas alors ce sera vraiment facile. La colle ne sera pas Hardern pendant 24 heures et, même alors, avec précaution, vous pouvez l'enlever. La colle est forte, mais Drys comme un caoutchouc. Si, pour une reson vous l'obtenez sur votre corps voiture, vous pouvez simplement l'essuyer. Même si elle harderns vous décollez le corps. Il Drys clair et il assez bon pour les pièces claires. Good stuff!

Well I hope this helps somebody Smile

Well I hope this helps quelqu'un

mouarfffff!!!!!!!!!!!! je viens d'inventer le calembour illustré .

FMR limited

Baby, you can't drive my car
Back to top
Visit poster’s website
Nicolaslot

Point(s): 65,873

PostPosted: Tue 8 Dec 2009, 11:43 am    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks! Reply with quote

Foulagom wrote:
mouarfffff!!!!!!!!!!!! je viens d'inventer le calembour illustré .

Faute d'avoir inventé l'eau chaude...

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 06:47 pm    Post subject: when you go the chinese restaurant, keep those chopsticks!

Back to top
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> LES SALONS DE FOLM -> SCRATCH BUILDING All times are GMT + 2 Hours
Goto page: 1, 2  >
Page 1 of 2

Jump to:  

FORUMAUTOPLUS

Index | Administration Panel | Create a forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation